close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی

  • چک کردن پنالتی سایت, افزایش ترافیک
    آمار کاربران
    نام کاربری :
    رمز عبور :

    رمز عبور را فراموش کردم ؟
    آمار مطالب
    کل مطالب : 18
    کل نظرات : 0

    آمار بازدید
    بازديد امروز : 10 نفر
    بارديد ديروز : 23 نفر
    بازديد هفته : 35 نفر
    بازديد ماه : 104 نفر
    بازديد سال : 1066 نفر
    بازديد کلي : 8975 نفر

    وضیعت آنلاین
    افراد آنلاین : 1 نفر
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
    پيوندهاي روزانه
    امکانات


    به کار برد. شاید بتوان به راحتی این فیلم را یک اثر پر مدعا و بی ارزش در ژانر اکشن خواند اما نویسنده و کارگردان فیلم -مایکل مان- قواعد اولیه فیلمسازی را رعایت کرده و با پیرنگی پیچیده و جذاب و شخصیت پردازی درست, اثری فوق العاده را خلق کرده است. همانطور که از یک اثر پلیسی انتظار میرود هرگز مخاطب خود را پس نزده و برای او خسته کننده نمیشود که این ویژگی را مدیون دو فاکتور است, اول اینکه فیلم غیر قابل پیش بینی است (شما در حین تماشای فیلم احساس میکنید که هیچ کس -حتی کاراکتر محوری فیلم- هم نمیتواند جان سالم از ماجرا به در برد), و مورد بعد ریتم تند فیلم است که هیجان کار را به خوبی تا انتها حفظ میکند. به غیر از نام چند کاراکتر که از سریال دهه 80 قرض گفته شده, فیلم بیشتر ما را به یاد آثار خود "مان" همانند و می اندازد و به نوعی فرزند آن آثار است. مخاطبانی که انتظار دیدن یک بازسازی را دارند ممکن است ناامید شوند, اتفاقی که برای نیز پیش آمد, این دو داستان مرموز، نورپردازی پر از سایه و وهم انگیز و بازی های حس برانگیز استفاده کرده. بسیاری از منتقدین این فیلم را یکی از بهترین آثار پولانسکی می دانند و بازی نیکلسون در نقش جیک گیتس را یکی از متفاوت ترین و بهترین نقش آفرینی های او به حساب می آورند. این فیلم در سال ۱۹۷۳ ساخته شد و ادای دینی به نوآرهای دهه ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ کرده است و به خاطر خلق فضاهای تیره و خفقان بار از روابط و فساد پشت پرده آن سالها و نیز ایجاد نوآوری های تکنیکی که در زمینه فیلم های نوآر داشته از آن به عنوان یکی از اولین نئو نوآرهای تاریخ سینما یاد می کنند. فیلمنامه رابرت تاونی بی نظیر بوده و از جزییات درخشان و پر و پیمانی برخوردار است. شخصیت پردازی جیک گیتس به شدت شخصیت به یاد ماندنی فیلیپ مارلو را در سری داستانهای کارآگاهی – جنایی ریموند چندلر تداعی می کند. اگر بخواهیم کمی دقت بیشتری به خرج دهیم خواهیم دید که فیلم به شدت از حال و هوای داستانهای ریموند چندلر تاسی گرفته است، بسیار سطحی بود ولی ما با اینحال میبینیم که در تریلر هایی که قبل از اکران فیلم به نمایش در اومدن ، بسیار روی نقش تیمبرلک و حتی گودمن مانور داده میشه. ورود و خروج شخصیت های زائد هم جزو نکات منفی فیلم محسوب میشه میتوان به حضور کوتاه تیمبرلک و گودمن اشاره کرد که واقعا هر کس دیگری میتوانست این نقش ها را بر عهده بگیرد و یا همین مولیگان که از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه این اشکالات کوچک در "جایی برای پیرمردها نسیت" هم بود که مثلا حضور لی جونز مشهور در فیلم بسیار کوتاه بود و نقش خاصی هم نداشت که از نظرم اونجا هم هر کس دیگری میتوانست آن نقش را بازی کند. در کل این فیلم با روی خوشی از طرف منتقدان روبرو شد البته شایان ذکره که از آن طرف اسکار به آن بی توجهی کرد و دوباره حرف و حدیث های چند ساله رو به سوی خود روانه کرد. از نامزد نشدن آیزاک هم نمیشه دل خور باشیم چون در سالی که بیل به جای استادانی همچون هنکس و رد فورد و بازیگر بزرگی همچون فینیکس ، دنیرو" هم اصلا در این فیلم بازی نکرده است اگر کل بازی ایشون رو در فیلم جمع کنیم شاید به 4 دقیقه هم نکشد و چیز قابل توجه ای هم نشان نمی دهد، فیلم "برزیل" شخصیت پردازی خوبی هم ندارد و مخاطب را با هیچ یک از کارکترها به درستی آشنا نمی کند و شخصیت پردازی کارکترهای کلیدی داستان را هم نصف و نیمه رها میکند این یک ضعف بزرگ در فیلم است که بدجوری توی ذوق می زند، فیلمبرداری آقای "راجر پرات" در فیلم "برزیل" بسیار بد است مخصوصا جای گیری دوربین در سکانس تعقیب و گریز که "سم" و "جیل" دارند از دست پلیس با کامیونشان فرار می کنند در اون سکانس ساخت لوکیش خیلی بد است و با فیلمبرداری بد بدتر هم شده است و کاملا مشهود است، و در آخر بگویم که فیلم "برزیل" فیلم خوبی نیست برای تماشا کردن و با دیدنش فقط وقت خود را حدر داده اید و بنده این فیلم را به کسی توصیه نمی کنم و نخواهم کردبرزیل عدای فیلم های اکسپرسیونیسم سورئالیستی رو درمیاره، بیشتر از این هم نیست، یعنی تمام

    خرید اینترنتی پکیج آموزش تصویری ویولن
    [ سه شنبه 19 آبان 1394 ] [ 18:36 ] [ Tony ][ بازديد : 1199 ]
    آخرين مطالب ارسالي
    افزایش ترافیک تاريخ : پنجشنبه 26 فروردين 1395
    بالا آمدن در گوگل تاريخ : چهارشنبه 25 فروردين 1395
    لینک سازی تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395
    الگوریتم پاندا تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395
    سئوی قالب تاريخ : يکشنبه 8 فروردين 1395
    افزایش ترافیک تاريخ : شنبه 26 دی 1394
    الکسا تاريخ : چهارشنبه 23 دی 1394
    بالا آمدن در الکسا تاريخ : دوشنبه 21 دی 1394
    نقد و بررسی فیلم Days of Being Wild (روزهای وحشی بودن ) تاريخ : سه شنبه 19 آبان 1394
    فال حافظ با معني fale hafez تاريخ : پنجشنبه 18 تير 1394
    صفحات سایت
    تعداد صفحات : 1

    درباره سایت
    آرشيو
    چت باکس




    captcha


    جست و جو